سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: اجرای برنامه‌هایی نظیر تعطیل کردن واحدهای بسیار آلاینده، انتقال واحدها به شهرک صنعتی و الزام این واحدها به اجرای تمهیدات برای کاهش آلودگی از وظایف شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران است اما پیش از اجرای این برنامه‌ها، واحدهای صنفی باید شناسایی و بازدید شوند.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری به مناسبت هفته هوای پاک گفت که تا به حال 55 هزار واحد صنعتی در تهران و حومه آن مورد بازدید و بررسی قرار گرفته‌اند که سهم آلایندگی این واحدها در آلودگی هوای تهران 83/11 درصد است.

محمود نصری اضافه کرد: شرکت ساماندهی بر اساس بند20 ماده 55 قانون شهرداری، اقداماتی مانند تعطیل کردن واحد‌های بسیار آلاینده، انتقال واحدها به شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های صنفی و الزام این واحدها به اجرای تمهیدات برای کاهش آلودگی را به اجرا در آورده است که در این زمینه تا کنون 729 واحد ریخته‌گری و 54 واحد آجرپزی تعطیل شده است.

به گفته او امسال هم تا کنون از 4500 واحدصنفی بازدید شده که 29 واحد تعطیل شده‌اند و برای 821 واحد رأی صادر شد. نصری اجرای دقیق طرح جامع کاهش آلودگی هوای تهران، بهره‌گیری از فناوری‌های پاکیزه و سازگار با محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی با شرکت مردم  را مهم‌ترین عامل در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

کد خبر 42415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز